top of page

Reparasjoner

Som lærer kan det noen ganger være nyttig å lage undervisningsvideoer. Jeg har gode erfaringer med dette fra mediefag på vgs, og nå har jeg tatt det i bruk i design og redesign på ungdomsskolen.

Noen fordeler med video er at man kan tilpasse undervisningen til den enkelte elev når det gjelder tempo. De som trenger å pause mye kan gjøre det, og de som kan litt av det fra før, kan spole forbi.


Disse videoene handler om reparasjon. Visste du at bærekraft har fått en sentral del i de nye læreplanene som kommer i 2020? Det kommer også et nytt valgfag i ungdomsskolen som heter praktisk håndverksfag, hvor reparasjon blir trukket frem som viktig. Dette syns jeg er veldig på sin plass i tiden vi lever i. Jeg drømmer om at dagens og fremtidens barn og unge skal få mulighet til å lære om reparasjoner i skolen . Jeg håper at disse videoene kan være et lite bidrag på veien.


Hvilke andre type reparasjoner kan være nyttig å lære?




34 visninger0 kommentarer
bottom of page