top of page

Hanne Dypedal 2.0

Oppdatert: 17. jan. 2019

Endelig har vi kommet til favorittemnet mitt på årsstudium i nordisk for lærere: det handler om hvordan undervise norsk i den digitale hverdagen.


Mitt første engasjement for tematikken kom da jeg selv gikk i 3. klasse på videregående i 2009. Hele året jobbet jeg aktivt med å få norsklæreren til å legge ut leksene og arbeidsplanene våre på Its Learning. Etter hyppige påminnelser fra meg begynte han etterhvert å følge ordre. Vet ikke om det var fordi han innså at det var praktisk, eller bare ville bli kvitt maset. Et annet minne fra den samme tiden er at jeg husker tyskklassen hadde digitale tester. Jeg hadde så lyst til å se hvordan det fungerte sånn reint teknisk. Siden den gang har jeg altså hatt stor interesse for bruk av IKT i læringssammenheng.

Jeg har en faglig bakgrunn som journalist, og har hatt ulike jobber innen mediefag, før jeg bestemte meg for å videreutdanne med til yrkesfaglærer i medier og kommunikasjon. Det har jeg ikke angret en dag på! Jeg bruker fremdeles det jeg lærte fra mediebransjen, samtidig som jeg får utviklet meg selv innen relasjonskompetanse. Noen år jobbet jeg som bryllupsfotograf, noe de fleste ser på som et kreativt yrke. Men jeg tør å påstå at læreryrket åpner for å være kreativ i enda større grad, og det passer meg veldig bra. I tillegg til mediefag har jeg formell undervisningskompetanse i KRLE, valgfag design og redesign, og til sommeren er jeg ferdig med årsstudiet i nordisk også. I tillegg til dette emnet fra NTNU studerer jeg også Pedagogisk bruk av IKT, en mooc fra Høgskolen i Østfold (anbefales på det sterkeste). Denne bloggen vil bli brukt til å gjennomføre noen formelle arbeidskrav på norsk 2.0- studiet. Men jeg vil også legge ut litt av den "pedagogiske verktøykassen" min som jeg har opparbeidet meg. Du finner meg også på YouTube og på Instagram hvor jeg legger ut tips, triks og inspirasjon.





55 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page